Spajanjem posljednjeg segmenta konstrukcije Pelješkog mosta i povezivanjem južnog dijela Dubrovačko-neretvanske županije s ostatkom zemlje povezan je teritorij Republike Hrvatske.
-Želim zahvaliti svima, posebno ministru Butkoviću i predsjedniku Uprave Hrvatskih cesta, gospodinu Škoriću koji su obavili cijeli proces i javnih nabava i samoga izvođenja radova. Želim zahvaliti China Road and Bridge Corporation, dakle, konzorciju koji je imao najbolju ponudu na natječaju, svim kineskim inženjerima, radnicima, stručnjacima koji su u proteklim godinama, a i ono što moram posebno naglasiti, tri mjeseca prije roka, unatoč pandemiji, unatoč problemima u transferu i transportu različitih segmenata ove konstrukcije iz Kine prema Hrvatskoj , uspjeli spojiti most ranije nego je bilo planirano.
Zahvaljujem i drugim firmama koje su angažirane na ovome projektu i Strabagu i Avaxu, onima koji grade druge mostove, tunele, prilazne ceste. Ovo je veliki projekt i vjerujem da ćemo ga svi zajedno, s ogromnim zadovoljstvom, moći službeno otvoriti na proljeće iduće godine.
Za Dubrovnik on znači bolju prometnu povezanost, za turizam Pelješca, Korčule i cijeloga juga županije znači jednu novu kvalitetu koja je nezamjenjiva. Praktički, cijeli jug Dubrovačko-neretvanske županije u turističkom smislu postaje sada i autodestinacija puno više nego što je bio ranije. Za BiH s kojom smo u godinama koje su iza nas imali i određena razmimoilaženja, imali određene prijepore, moram reći da smo postigli dva temeljna cilja: prvi – Hrvatska je realizirala svoje pravo da spoji svoj teritorij, a Bosna i Hercegovina, kao što vidite, ima ne samo neškodljiv, nego krajnje bezbrižan prolazak svih brodova do Neuma.
Reći ću da je visina ovoga mosta 55 metara, on je 20 metara viši nego mostovi na Velikim jezerima, on je samo desetak metara niži nego mostovi na Bosporu. Ovo je most toliko grandiozan, toliko lijep i toliko velik da bi ispod njega, da je slučajno i dalje u funkciji Titanik mogao proći. Na taj način najbolje ćemo razumjeti o kakvom velikom projektu se radi i što je ova generacija Hrvata ostvarila, realizirala i doživjela.
Veliki iskorak u infrastrukturnom razvoju Hrvatske
Ono što također želim kazati je da smo s ovim projektom napravili iskorak i u pogledu infrastrukture, infrastrukturnog razvoja Hrvatske. I, zaista, ne samo da su ovdje radili inženjeri iz Kine, ovdje je radilo puno hrvatskih stručnjaka, ovo je jedna nova kvaliteta za hrvatski građevinski sektor. Napravljen je projekt veličine kakvoga nikada prije nije bilo.
U njega je utkano 33.700 tona. Ova rasponska konstrukcija toliko teži. To je 5 Eiffelovih tornjeva. I još toliko podvodnih pilota. Težina cijeloga mosta je više od 200 tisuća tona. Možemo reći da je ovo najveća konstrukcija koju smo ikada sagradili ako izuzmemo same autoceste.
Hrvatski i međunarodni projekt
Želim, naravno, zahvaliti i Marjanu Pipenbaheru iz slovenske tvrtke Ponting, za prekrasan dizajn mosta. Dakle, i Slovenija je dala doprinos. Dakle, i BiH, Hrvatska, Slovenija, cijela Europska unija i Kina. I stoga, možemo biti ponosni da je ovo, zaista, jedan hrvatski, ali i međunarodni projekt koji će dugo, dugo biti s nama.
Stoga, večeras budimo sretni, budimo zadovoljni, spojili smo Hrvatsku, ostvarili smo nešto što će trajno ostati, što će generacije koristiti, a mi ćemo svi skupa vječno biti ponosni da smo dali svoj mali doprinos onome što je hrvatski interes-kazao je premijer Andrej Plenković na svečnosti spajanja Pelješkog mosta. (via.hr)